Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
today

Aktualność

Data publikacji: 2024-05-06
Data publikacji: 2024-05-06

MF organizuje webinaria dla podatników i księgowych

Jak załatwić większość spraw bez wizyty w urzędzie skarbowym – to główny temat webinariów organizowanych przez Ministerstwo Finansów i Krajową Administrację Skarbową. 9 i 15 maja na platformie eTeams odbędą się spotkania dla podatników oraz księgowych i doradców podatkowych.

Coraz więcej spraw związanych z rozliczeniem podatków można załatwić z dowolnego miejsca, przez telefon i Internet. Nie ma więc konieczności wizyty w stacjonarnym urzędzie skarbowym.

Zdalne usługi dostępne w e-Urzędzie Skarbowym są coraz bardziej popularne. Dość powiedzieć, że od początku tego roku o 30% wzrosła liczba osób logujących się do e-US i załatwiających tą drogą swoje sprawy. – mówi Sylwia Zdebiak, dyrektor departamentu relacji z klientami w Ministerstwie Finansów.

Jak informuje MF, do 8 kwietnia - od początku istnienia usługi, czyli 1 lutego 2021 r. – około 15,3 mln użytkowników wykonało 182 mln wejść do serwisu e-Urzędu Skarbowego (e-US). Rośnie też popularność usługi składania i odbierania dokumentów na koncie w e-US, czyli tzw. e-korespondencji.

Bezpiecznie również przez telefon

Możliwość uzyskania pełnych informacji i załatwienia spraw przez Internet dają bezpieczne formy logowania z wykorzystaniem platformy login.gov.pl. Daje to pewność zachowania tajemnicy skarbowej. Jeszcze do niedawna podatnicy nie mieli możliwości uzyskania takich wrażliwych informacji przed telefon. Teraz taką możliwość mają już mieszkańcy sześciu województw: dolnośląskiego, łódzkiego, małopolskiego, opolskiego, podlaskiego i wielkopolskiego. Działa tam już nowy model Infolinii KAS, w którym informacje dotyczące indywidualnego podatnika można uzyskać z uwierzytelniając się telePIN-em.

Resort finansów chce zachęcić do korzystania z tej formy uwierzytelniania się. W czasie webinariów podatnicy dowiedzą się jak ustawić telePIN, a także jak uwierzytelnić się w czasie rozmowy telefonicznej.

Podamy też konkretne przykłady spraw, w których kontakt telefoniczny i przez Internet będzie wystarczał do załatwienia sprawy od początku do końca, bez konieczności wizyty w stacjonarnym urzędzie. – zachęca Sylwia Zdebiak.

Jak wziąć udział w webinarium

Ze względu na różne potrzeby i różnorodność spraw załatwianych przez samych podatników i przez podmioty obsługujące podatników np. księgowych i doradców podatkowych, Ministerstwo postanowiło zorganizować dwa odrębne webinaria dla tych grup. Będą one dostępne na platformie MS Teams. Będzie można do nich dołączyć pod poniższymi linkami:

  • 9 maja, godz. 10.00 - webinarium dla podmiotów obsługujących podatników np. księgowych i doradców podatkowych - link na MS Teams.
  • 15 maja, godz. 10.00 – webinarium dla podatników - link na MS Teams.

Komunikat MF z dnia 30 kwietnia 2023 roku

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00